Supreme snodde deras logga – då gjorde de årtiondets comeback

Gubbarnas känga till Supreme har blivit en viral succé!

“Väck inte den björn som sover” lyder ett av våra äldre svenska ordspråk, något som skatemärket Supreme helt har missat. Under förra veckan släpptes Supremes kollektion för hösten och vintern och bland plaggen återfinns en keps där streetwear-giganten snott loggan från det amerikanska företaget Farmland Foods, något som företaget visste något om.
Men istället för att välja stämningsansökan-vägen valde Farmland Foods ett annat tillvägagångssätt.
Så “hämnades” Farmland Foods på Supreme
Allt började med att företaget under förra veckan såg deras logga på en av Supremes nya kepsar och tog till twitter för att säga ifrån.
Hey #Supreme, that logo looks super familiar. We missed the drop – what do you think about sending a few our way? #FARMLANDxSUPREME pic.twitter.com/zq0uIL6exA
— Farmland Foods (@FarmlandFoods) August 24, 2018
Men istället för att anlita advokater såg Farmland Foods till att istället få sig det sista skrattet. Tillsammans med flera av företagets bönder såg man istället till att ta vara på den uppmärksamhet företaget fått och gjorde en kampanj som slår Supremes alla tidigare lookbooks.
Mycket väl utfört, Farmland Foods! Hatten (läs: kepsen) av!